5 Dofollow nedir? Nofollow Nedir?

3 Temmuz 2012 Salı günü yazıldı.
Dofollow Ve Nofollow Nedir?


Dofollow nedir?: Dofollow kelimesinin Türkçe karşılığı Takip etmek anlamına gelmektedir.

Bir site benim siteme dofollow link verirse ben pagerank değerimi onunla paylaşırım o siteyi takip etmiş olurum ve o siteye backlink sağlamış olurum.Yani kısacası ben sitemdeki (dofollow) linke arama motorlarınca kefilim anlamına gelmektedir.

Dofollow link Örneği: 

<a href="webmastersaati.blogspot.com" rel="dofollow">WebmasterSaati</a>   


Nofollow Link Nedir?: Nofollow kelimesinin Türkçe karşılığı ise takip etmemek anlamına gelir.

Siz sitenize bir nofollow link almışsanız o aldığınızı linkteki siteye kefil olmadığınızı belirtmiş olursunuz.
Ve bu seo tarafından tavsiye edilmiştir.
Sitenizde en az 1 tane nofollow link bulundurmalısınız.
Not: Nofollow, Dofollow'dan daha yararlıdır.

<a href="webmastersaati.blogspot.com" rel="nofollow">WebmasterSaati</a>   

5 yorum

Unknown dedi ki... @ 9 Temmuz 2012 18:07

Benim sorum olacaktı tamolarak anlamadımda. Mesela ben sitemde bir sitenin linklerini paylaşıyorum google'a ben bu siteye kefil olmadığımı belirtmek için nofollow mu bulundurmam gerek ? ( Bu site mesela bir filehost sitesi)

Unknown dedi ki... @ 9 Temmuz 2012 18:19

Siteye kefil olmadığınızı belirtmek için nofollow bulundurmalısınız ki bu seo açısından çok iyi olur.Googlede bunu destekliyor.

Oğuzhan İsa Temiz dedi ki... @ 10 Temmuz 2012 19:07

Bildigim kadarıyla eger linkte hiç bir şey belirtmez isek yani direk link ve text yazarsak Google Do follow diye algılıyor :).

Unknown dedi ki... @ 10 Temmuz 2012 19:46

böyle yazılması daha sağlıklı.

boya badana ustası dedi ki... @ 10 Kasım 2012 22:12

hocam benim sorum şu 5 tane sitem var hepsi aynı içeriğe sahip
sitelerimin per leri şöyle

örneksite1.com pr 1
örneksite2.com pr 2
örneksite3.com pr 3
örneksite4.com pr 3
örneksite5.com pr 3

şimdi bu sitelerime hepsinden bir birine doğrudan karşılıklı link vermelimiyim ? yada çöyle anlatayım örneksite1.com sitesinde örneksite3 link vermelimiyim versem yararı olumu ? veya pr 3 olan sitelerimden karşılıklı lin vermelimiyim yoksa birinden birine verip link verdiğim sitemdende diğer sitememe link vermeliyim yardımlarınızı bekliyorum hocam

Yorum Gönder